به گزارش روابط عمومی رویداد روایت شهر، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری خراسان اعتقاد دارد که تمام رسانه های رسمی، امروزه به جای تولید خبر و تحلیل مدیریتی و سازمانی، می بایست به سمت و سوی استفاده از ظرفیت های مردمی حرکت کنند.
«رضا خوراکیان» مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری خراسان در حاشیه رونمایی از رویداد رسانه ای «روایت شهر» به شهرآرانیوز گفت: ظرفیت های خوبی در تشکل های مردمی و گروه های خودجوش وجود دارد که به مثابه یک رسانه عمل کرده یا کارکردهای رسانه ای داشته اند. افرادی که عموما آنچنان شناخته شده هم نبودند و حوزه عمل و مخاطب خاص خود را داشته اند.
وی افزود: برگزاری اینگونه رویدادهای رسانه ای موجب می شود این افراد به گونه ای شناسایی و معرفی شوند که البته در طی این رویداد مشخص شد این ظرفیت های مردمی از آن تصوری که ما از آنها در ذهن داریم بسیار بزرگتر هستند.
خوراکیان خاطرنشان کرد: دستاورد دیگر این رویداد این بود که این افراد که هر کدام در جغرافیای مختص به خود فعالیت می کردند، یکدیگر را نیز شناختند. این هم افزایی منجر به سرمایه های اجتماعی مضاعف برای مشهد خواهد شد.
مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری خراسان در ادامه گفت: اتفاق دیگری که در این رویداد شاهد آن بودیم، حضور اساتید مختلف و باتجربه در زمینه های گوناگون تولیدات رسانه ای بود. اینگونه آموزش های کیفی برای افرادی که با دغدغه و به دنبال حل مسائل هستند، بسیار موثرتر از صرف برگزاری یک دوره آموزشی است که در نهایت منجر به تولید هم نمی شود.
وی افزود: دستاورد دیگری که در کنار برگزاری این دوره به دست آمد، این بود که مدیران و مسئولان با این ظرفیت ها و توانمندی ها آشنا شوند.
خوراکیان تاکید کرد: از سوی دیگر، امروز دیگر سیاست تصدی گری نمی تواند تداوم پیدا کند. بنگاه های رسانه ای به جای آن که ساختار خود را توسعه دهند و برای اجرای هر کاری ساختار جدید ایجاد کنند، بهتر است به ظرفیت های مردمی در آن حوزه مراجعه کنند و «شهروند- رسانه» ها را در آن زمینه فعال کنند که در این صورت، هم کیفیت کار بالاتری را به دست خواهند آورد و هم هزینه های آنها کاهش می یابد. ضمن این که اینگونه فعالیت ها می تواند پیوستگی بیشتری بین نیازهای مردم و راه حلهای ارائه شده برای برطرف کردن مشکلات آنها ایجاد کند. شبکه ای که در مقایسه با ساختارهای رسمی و حاکمیتی، مستقل است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام رسانه های رسمی امروزه به جای تولید خبر و تحلیل مدیریتی و سازمانی، می بایست به سمت و سوی استفاده از ظرفیت های مردمی حرکت کنند و از افرادی کمک بگیرند که مستقل هستند و با کف اجتماع ارتباط دارند. نمونه های موفق زیادی هم در این زمینه وجود دارد و شهروند- خبرنگاران با حفظ استقلال خود توانسته اند کار را بهتر پیش ببرند. به عبارت دیگر، رسانه های رسمی و بزرگ می بایست به اینگونه فعالیت های مردمی ضریب بیشتری بدهند.