به گزارش دبیرخانه روایت شهر و به نقل از شهرآرا، مراسم افتتاحیه رویداد روایت شهر با حضور جمعی از مسئولان شهری و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مسئولان حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان در کارخانه نوآوری مشهد به همت مؤسسه فرهنگی شهرآرا آغاز به کار کرد.

«سید میثم موسوی مهر» مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا در آغاز مراسم افتتاحیه رویداد روایت شهر که امروز در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، گفت: در رویداد روایت شهر، تلاش کردیم مسیری را طراحی کنیم که برای مشهد تاثیرگذار باشیم.

وی اظهارداشت: در رویداد روایت شهر، مسیری را در ارائه سیمای تصویری مشهد تعریف کردیم که اثرگذار باشیم و سعی کردیم اجزای مختلف تولید اثر را کنار هم گرد آوریم.
وی افزود: تلاش کردیم سوژه‌های مختلف مبتنی بر مزیت‌های مشهد الرضا (ع) را گرد هم آوریم و بتوانیم با بهره گیری از ابزار هنری و تولید محتوا برای ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند، سیمای مشهد را در سطوح مختلف معرفی کنیم.
موسوی مهر خاطرنشان کرد: در بازپیرایی و انتخاب آثار و روایت‌های رسیده توسط هیات انتخاب، دسته بندی آثار در در ۴ محور مستند، خرده روایت، شهربانو و شهر خلاق صورت گرفت که در این بخش از رویداد، در خدمت هنرمندان ارائه مستند و خرده روایت هستیم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، در مراسم افتتاحیه رویداد «روایت شهر» گفت: با آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و در بررسی‌های به‌عمل‌آمده نسبت به مشهد، متوجه کمبودهایی در مورد بانک اطلاعات نسبت به شهر شدیم و یکی از این کمبودها نیز روایت‌هایی درباره پیشینه و تاریخ شهر مشهد بود.

وی افزود: باتوجه‌به ظرفیتی که در مؤسسه فرهنگی شهرآرا به‌عنوان یک نشریه مکتوب وجود داشت، تلاش کردیم با تغییر اساسنامه این مؤسسه و تبدیل ساختار آن به یک سازمان فرهنگی و اجتماعی کوچک ظرفیت‌هایی را برای تولید روایت شهر در این مؤسسه ایجاد کنیم و در همین راستا از هنرمندان برای تولید روایت‌های شهر دعوت کردیم.

ایشان در مراسم افتتاحیه رویداد «روایت شهر» گفت: با آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و در بررسی‌های به‌عمل‌آمده نسبت به مشهد، متوجه کمبودهایی در مورد بانک اطلاعات نسبت به شهر شدیم و یکی از این کمبودها نیز روایت‌هایی درباره پیشینه و تاریخ شهر مشهد بود.

وی افزود: باتوجه‌به ظرفیتی که در مؤسسه فرهنگی شهرآرا به‌عنوان یک نشریه مکتوب وجود داشت، تلاش کردیم با تغییر اساسنامه این مؤسسه و تبدیل ساختار آن به یک سازمان فرهنگی و اجتماعی کوچک ظرفیت‌هایی را برای تولید روایت شهر در این مؤسسه ایجاد کنیم و در همین راستا از هنرمندان برای تولید روایت‌های شهر دعوت کردیم.

حسین باغگلی در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد «روایت شهر»؛ نخستین رویداد ملی هویت تصویری مشهدالرضا(ع) که امروز در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، اظهارداشت: هویت هر شهری وابسته به سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی آن شهر است.

وی افزود: این هویت‌ها در دوره‌های گذشته شکل گرفتند، از گذشته تا به امروز نقش‌آفرینی کردند و می‌توانند سرمایه‌ای برای حرکت روبه‌جلو در آینده باشند. امروز یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی اطلاع‌نداشتن نسل جدید از سرمایه‌های فرهنگی خودشان است. رویداد «روایت شهر» می‌تواند کمک کند سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی را با استفاده از قالب‌های جدید به نسل جدید معرفی کنیم.

نخستین رویداد ملی روایت شهر مشهد ۲۸ الی ۳۱ مردادماه در کارخانه نوآوری مشهد با حضور هنرمندان برگزار می‌شود.

دیدگاه ها غیرفعال است