مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا در نشست خبری رویداد مستند و خرده روایت از سلسله رویدادهای روایت شهر گفت : هنرمندان ۱۴ استان در رویداد روایت شهر حضور دارند

وی افرود : تولیدکنندگان آثار از ۱۴ استان در رویداد روایت شهر حضور دارند که این نشان از اقبال حوزه کشوری به موضوع ساخت آثار هنری در ارتباط با مشهد دارد. تلاش ما این است که در همه سوژه‌هایی که می‌تواند در ارائه یک روایت از مشهد موثر باشد، وارد شویم.

ما در تعامل با سازمان‌های متولی تولید آثار فرهنگی از جمله بنیاد فارابی، انجمن سینمای جوان، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و حوزه هنری انقلاب اسلامی تفاهم نامه‌هایی امضا کرده ایم تا بتوانیم با رویکرد مزیت محوری، در ساخت آثار تصویری روایت‌های مرتبط با مشهد موثر باشیم و با استقبال این مجموعه‌ها نیز مواجه بودیم. ضمن این که با مجموعه‌های نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران، کانون پرورش فکری کودکان، صدا و سیما، آستان قدس رضوی و صندوق نوآوری و خلاقیت نیز که اعلام آمادگی کرده اند، در حال مذاکره هستیم. ضمن این که از ورود بخش خصوصی به این موضوع نیز استقبال می‌کنیم.

موسوی مهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از منظر سیاست گذاری، موضوع زیارت در مشهد برای ما حائز اهمیت است. چون شکل گیری مشهد هم مبتنی بر همین موضوع است.

وی افزود: ما نیز اصرار داریم این موضوع را به اشتراک بگذاریم و سعی می‌کنیم تولیدکنندگان آثار تصویری را نیز با این نگاه خود همراه کنیم. از ۱۴ استان از جمله خراسان رضوی، تهران، قم، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازنداران، بوشهر، قزوین و زنجان در این مرحله از روایت شهر، میزبان هنرمندان هستیم که این نشان از اقبال حوزه کشوری به موضوع ساخت آثار هنری در ارتباط با مشهد دارد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا در ادامه گفت: ما ۷۵۰ سوژه درباره مشهد را انتخاب کردیم که در مرحله اول، این سوژه‌ها را بین نیات انتخاب و سازندگان اثر به اشتراک گذاشتیم که از میان آن ۶۰ اثر در حوزه مستند و روایت شهر مورد پذیرش قرار گرفت.. علاوه بر این، انتخاب‌هایی نیز به ما ارائه شد که به دلیل حائز اهمیت بودن، مورد پذیرش قرار گرفت.

دیدگاه ها غیرفعال است