مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: ضرورت دارد در بازیابی مولفه های هویتی، به حوزه کودک و نوجوان توجه کنیم و از این رو، پیشنهاد می کنیم بخشی از تولیدات رویداد روایت شهر به حوزه کودک و نوجوان اختصاص پیدا کند.

«ابراهیم زره ساز» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: پرداختن به هویت اعم از هویت دینی، هویت تاریخی و هویت شهری هر منطقه برای مردم آن منطقه و خصوصا کودکان و نوجوانانی در آن زندگی می کنند، بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: این پرداختن به هویت، نیاز به ابزارهایی دارد اعم از سینما، نمایش، قصه و… که می تواند ارتباط موثری با مخاطب برقرار کند.
زره ساز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر و در حوزه فیلمسازی، مشهد از دیرباز مأمن و مولد بسیاری از فیلمسازان و فیلمنامه نویسان خوب کشور بوده است که هم ایده های خوبی داشتند و هم نگاه های هنری قوی به مسائل اجتماعی دارند. محتوا برای آنها مهم بوده و زیست بوم آنها نیز مشهد بوده است.
وی در ادامه گفت: رویداد روایت شهر، اتفاق میمون و مبارکی است. باید به فیلم دوستان و فیمسازان تبریک گفت که چنین اتفاقی در مشهد شکل گرفته است. امیدواریم اثرات این اتفاق شامل تولیدات و ایده های خوب و متن ها و فیلمنامه های خوب را در ادامه این رویداد شاهد باشیم.
زره ساز خاطرنشان کرد: هیچ نهادی مانند شهرداری نمی تواند از برگزاری اینگونه رویدادها که هزینه هاای زیادی هم دارند، حمایت کند. امیدواریم این حمایت ها ادامه داشته باشد و در ادامه هم شاهد تولیدات خوب این رویداد باشیم.
وی افزود: به نظر می رسد ضروری است بخشی از تولیدات سینمایی این رویداد با محوریت اثرگذاری بر حوزه کودک و نوجوان باشد و کارشناسان تخصصی حوزه کودک و نوجوانان در کنار تولیدکنندگان آثار حضور داشته باشند.
زره ساز در پایان ابراز امیدواری کرد که این رویداد، به جریانی موثر در حوزه سینما مبدل شود و در بازیابی مولفه های هویتی شهر مشهد موثر باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است