به گزارش روابط عمومی رویداد روایت شهر به نقل از شهرآرا، سید میثم موسوی‌مهر مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا با اشاره به خلأ بزرگ بازنمایی مشهد، رویداد روایت شهر را در مسیر بهبود این بازنمایی خواند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا که در مراسم افتتاحیه حضور یافته بود درا‌ین‌باره گفت: در شهرداری مشهد از ابتدای مدیریت ششم تغییری ایجاد شد و یک نهاد تخصصی در حوزه حمایت‌ و پشتبیانی‌ از تولید آثار تصویری به وجود آمد که مؤسسه فرهنگی شهرآرا عهده‌دار مسئولیت آن شد. در رویداد روایت شهر که شبیه به رویداد اردوی فیلم‌سازی «از ایده تا تولید» است، با هشتاد سوژه و چهار ژانر تلاش کردیم موضوعات مرتبط با مشهد را با فعالان این عرصه به اشتراک بگذاریم و در نهایت به سمت تولید آثار از جمله آثار سینمایی برویم. با مجموعه‌های مرتبط مانند فارابی و انجمن سینمای جوان نیز در‌این‌باره تفاهم کردیم. اکنون نیز میزبان چهار‌مین دوره رویداد اردوی فیلم‌سازی «از ایده تا تولید» هستیم.

سید میثم موسوی‌مهر همچنین در گفت‌وگو با شهرآرا درباره هدفی که یک رسانه را پای کار حمایت از تولیدات سینمایی کشانده است، افزود: ما در بازنمایی مشهد خلأ بزرگی داریم. باوجود ظرفیت‌های زیاد و مزیت‌های متنوعی که مشهد دارد، هنوز روایت صحیح و جامعی از این شهر ارائه نشده است.

او ادامه داد: روایت‌های ناصحیح و معوج از مشهد زیاد داریم، اما متأسفانه نتوانسته‌ایم مزیت‌ها و نقاط قوتی را که این شهر در طی تاریخ به دست آورده و امروز از آن برخوردار است روایت کنیم. قصدمان این است که در این زمینه بیشتر تلاش کنیم. به عبارتی ما می‌خواهیم روابط‌عمومی مشهد باشیم و برای این منظور از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنیم.

موسوی‌مهر به خلأهای موجود در زمینه تولید آثار سینمایی با موضوع مشهد اشاره کرد و گفت: ما فقر تصویری از مشهد داریم و باتوجه به این موضوع سعی داریم به صورت گام‌به‌گام این پازل را تکمیل و در حوزه تولید آثار تصویری بلند سینمایی ورود پیدا کنیم.

مدیرعامل مؤسسه شهرآرا گفت: با موضوع هویت شهر مشهد قصد داریم در حوزه رویدادها، شخصیت‌ها و اماکن به تولید داده‌های تصویری بپردازیم و فعالان این عرصه‌ها را درگیر موضوع محتوایی مشهد کنیم.
وی افزود: مدیوم تصویر، یک رسانه است و از این جهت برای ما به عنوان یک رسانه اهمیت دارد. ما همه این‌ها را جزو رسانه تعریف می‌کنیم و قصد داریم با مدیوم‌های مختلف و با زبان رسانه در ارتقای سیمای تصویری شهر مشهد نقش‌آفرینی کنیم. با این حمایت‌ها سعی داریم تعداد و سمت‌و‌سوی آثار را به سمت مزیت‌نگاری مشهد پیش ببریم.

دیدگاه ها غیرفعال است