• دبیر هنری رویداد روایت شهر گفت: حضور هنرمندان در رویداد «خلاق و نوآور» بازخوردهای متفاوتی داشته و هدف این رویداد با برگزاری آن محقق شده است.
  • «مجید ظریف» دبیر هنری رویداد روایت شهر در پایان برگزاری رویداد «خلاق و نوآور» گفت: حضور هنرمندان در این رویداد بازخوردهای متفاوتی داشت و بسیاری از مشکلات و موضوعات شهری که توسط مدیران شهری بیان می کردند برای فیلمسازان بسیار جالب توجه به نظر می رسید.
    وی افزود: مثلا در بخشی از ارائه بیان شد که اگر برای اماکن ورزشی هزینه نشود، باید چند برابر آن را برای معتادان متجاهر هزینه کنید و ارائه بعد از آن نیز به ساماندهی معتادان متجاهر اختصاص یافت. این ارائه ها برای هنرمندان زاویه های جدیدی ایجاد کرد و از این رو، ما در رویداد خلاق و نوآور به هدف خود رسیده ایم.
    ظریف خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هنرمندان به دلیل عدم آشنایی دقیق از مسائل شهری، معمولا در مورد این مسائل به دنبال کلیشه ها می روند و مسائل شهری را محدود در چند مورد خاص می بینند. در حالی که مسائل شهری بسیارفراتذ از این است. لذا اتفاقی که از این منظر انتظار داشتیم برای هنرمند بیفتد، محقق شده است و این زاویه دید متفاوت شکل گرفته است.
    وی درباره نحوه استفاده بیشتر هنرمندان از ارائه های صورت گرفته در این رویداد نیز گفت: علاوه بر هنرمندانی که به صورت حضوری از ارائه های صورت گرفته استفاده کردند، تعدادی از هنرمندان نیز به صورت برخط با این رویداد ارتباط داشتند. ضمنا فایل ارائه های صورت گرفته به صورت قطعات ویدئویی حداکثر ۵ دقیقه ای روی سایت روایت شهر بارگزاری می شود تا هنرمندانی که امکان استفاده حضوری و برخط از این ارائه ها را نداشتند نیز بتوانند این محتوا را دریافت کنند.
    ظریف درباره تعداد ارائه های این رویداد نیز گفت: بیش از ۷۰ موضوع از سوی زیرمجموعه های مختلف شهرداری معرفی شده بود که پس از فرآیند ارزیابی، در نهایت ۱۸ ارائه در این رویداد صورت گرفت.
    وی تاکید کرد: کار قرار ایت به صورت کیفی دنبال شود و ایده آل مطلوب برای خروجی این رویداد نیز فیلمنامه است. ضمن این که تفاهمنامه هایی برای ساخت این فیلمنامه ها بین شهرداری مشهد و دستگاه های ذیربط و مرتبط با این موضوعات و رویداد از جمله بنیاد سینمایی فارابی، بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، انجمن سینمای جوانان، سازمان سینمایی سوره، خانه تولیدات جوان صدا و سیما و … منعقد شده است.

دیدگاه ها غیرفعال است